Прочетен: 5728 Коментари: 19 Гласове:
Последна промяна: 18.05.2011 05:27
УЖКИМ... новопостроената магистрала "Люлин" е била финасирана предварително/авансово/ по програма ИСПА на ЕС, и с тези средства изградена изцяло, без България да похарчи нито лев.
МАЛКО ИСТОРИЯ
Строежът на магистрала "Люлин" с дължина 19 км., е започнат в началото на 2007год. от турската фирма "Мапа Дженгиз" . След внимателни проучвания на терена,оценки, и преценки, и дълги преговори СТРОЕЖА е бил оценен по пазарни цени окончателно на 148,400,000 евро.
За тези пари 148,4 мил. евро "Мапа Дженгиз" подписала договор с държвата България да постри магистрала "Люлин" от-до, отначало до край.
Като 1км. от магистралата е бил оценен средно на 7,7мил. евро.
Магистралата бе завършена тези дни. И бе открита официално на 15.05.2011год. в 15 ч. лично от м-р председателя д-р Б.Борисов, който за тази цел прелетя с херикоптер от Видин до Перник, в присъствието на министри и много хора.
То бяха речи, големи думи и хвалби, като той поиска, нареди на гражданите и шофорите " Много да внимават да не МУ повредели мантинелите", защото навсякъде били изпомачкани.
Цената на която е построена, завършена магистралата е вече 185,000,000 евро, като е поскъпнала с 36,600,000 евро.
Като оскъпяването е с ЦЕЛИ 25%. по-голямо от пъървоначално определената пазарна цена. ОГРОМНО ОСКЪПЯВАНЕ...
Днес 1км от мъгистралата ни струва по 9,600,000 евро, или с 1,900,000 евро е по-висока от първоначалната пазарна цена,
9,600,000 евро -7,700,000 евро = 1,900,000 евро.
КАТО 1/един/ линеен метър от магистрала " Люлин" струва само 20,000 евро.
Което скъпичко малко, нали.?
За строежа ЕС не е дал авансово нито левче.Нямат такава практика. Да авансират предварително такива строежи. Тепърва комисии от експерти на ЕС ще преценяват дали магистралата е построена по стандартите на ЕС, без ненужни оскъпявания и без дававери. И ако прецени че всичко е ок, всичко е както трябва, ЕС съгласно с програмата ИСПА ЩЕ НИ ВЪЗСТАНОВИ ЧАСТ ОТ ПОХАРЧЕНИТЕ ОТ НАС ЕВРОТА ЗА СТРОЕЖА НА МАГИСТРАЛА "ЛЮЛИН".
Каква част и колко ще научим тогава;
Магистралата е построена до тук с пари от бюджета, с пари от нашите данъци. Колко и какво ще ни възстановят от ЕС един Господ знае. Ако всичко е ок, по стнадартите, добре. АКО НЕ Е.
Никой нищо няма да ни признае и ще е, и остане на наш гръб, и за наша сметка.
КОЕТО НЕ Е ИЗКЛЮЧЕНО ДА СЕ СЛУЧИ.
КАТО СЕ ЗНАЕМ КАКВИ СМЕ КАЧЕСТВЕНИЦИ И СТРОИТЕЛИ.
ДАНО ВСИЧКО Е ОК, ДА ЖИВНЕМ МАЛКО И НИЕ.
Няколко примера от местния фолклор.
Някой да знае, коя е най-късата магистрала в света. Да не би случайно да сме поставили световен рекорд с построяването на магистрала "Люлин".
Не е ли време да се кандидатираме за рекорд на ГИНЕС.
КАК СМЕ ПОСТРОЙЛИ НАЙ-СКЪПАТА И КЪСА МАГИСТРАЛА , ЗА НАЙ-МНОГО ВРЕМЕ.
Не е ли твърде пресилено, да наречеш една отсечка от 19 км. МАГИСТРАЛА.
17.05.2011 23:17
18.05.2011 07:33
:)
За мен лично е добре.
Може и да не е толкова скъпа.
От Банкя до Пастух си скъсявам пътя.
Между другото тук, в Пастух, скоро ще откриваме магистрала "Бойко Борисов".
Дълга е около 150 метра. Свързва махала "Попадия" с Кацарската махала.
За строежа не е похарчен нито един лев, даже една стотинка.
Ще информирам подробно за събитието.
Поздрави на моя адаш!
18.05.2011 16:34
Та на думата. Станишев открива следните четири сериозни отсечки от магистрали.
1) 2006 год. Карнобад-Бургас - 53 км.
2) 2007 год. Оризово-Ст.Загора - 39 км.
3) 2007 год. Перник-Д.Диканя - 22 км.
4) 2007 год. Харманли-Любимец - 24 км.
Или общо 138 км, без фанфари и без нарцистични изстъпления.
Така е братя. Научете се да уважавате хората, които знаят повече от вас.
* След прегледа на дoкладите от проверките на АПИ при получаване на искане за междинно плащане се установи, че те са съставени формално. Контролните листове не отразяват напълно дейностите и не са подходящи за този проект. Констатациите в тези доклади се разминават с констатациите от проверките на управляващия орган (транспортното министерство). Отделът, който извършва проверките в АПИ, се състои от 2 бр. инженери и 3 бр. други специалисти. Задачата им е да проверяват сигнали, които се получават в АПИ (и по другите оперативни програми). Имайки предвид обема, който трябва да се разгледа за едно ИМП, това е невъзможно.
* Липсват доказателства за проверка на дейностите, извършени от консултанта и авторския надзор, а от представената документация по извършени проверки на строителните дейности личи, че те се провеждат фиктивно.
* В договора с компанията изпълнител на лот 3 ("Актор АСД") количествата на извършените СМР не са локализирани по участъци, километраж или по друг начин, тяхната проследимост е невъзможна и съществува риск компанията изпълнител да си получи пълната сума по договора при незавършена магистрала.
http://kafene.net/analysis.html?fb_1101652_anch=17760371
Значи, всяка от откритите от Станишев 4 магистралки(отсечки от магистрали), както шеш ги наречи. Всяка от които е по-дълга от прословутата и забележи, оскъпена с цели 25% магистралка, 19 км. отсечка от "магистрала" Люлин, която бе открита с хеликоптерно кацане, и бомбастични приказки от д-р Боко Б.
Никой не разбра по това време,че се откриват магистралки и беше обикновено местно събитие.
Та всяка от тях е с нещо повече, от нашумялата и спрягана от ББ като уникална "Люлин". Едва ли не като космическо събитие.
Смешки и смешки, на магисталманияка д-р Боко Б.
Тя е УНИКАЛНА ДОТОЛКОВА.
Доколкото е много къса, много скъпа(линеен метър струва 20.000 евро), минава през Люлин, не през Алпите, оскъпена е с 25%, страшно много, и е строена много дълго време. Цели 5 години.
И Е С ГАРАНЦИЯ(МОСТОВЕ, ТУНЕЛИ И ТН.)
САМО 1 (една) година.
Така че няма място за хвалби.
Само след 1-2 год ще се види какво и как е направено.
Ноо е проблем и на милиони българи, защото милионите за тези магистрали
се вземат от:
закритите болници,
от парите за здравеопазване,
от парите за образование,
от пенсиите на възрастните,
от ниските заплати,
от закрити театри,
от растящите данъци,
лекарства за онкоболни,
подръжка на пътищата от републ.мрежа,
който са в окаяно състояние,
от БДЖ за което не е похарчен 1 лев,
от увеличени лицензи,
постоянно поскъпващ бензин и нафта,
от лъвският скок на цените на ХЛЯБА и стоките
от първа необходимост,
от нарастващата мизерия на бедност на обикновените
българи и пр., и прочие екстри от този род, които ни се сервират
всеки ден.
В една страна народа, човеците са над всичко. Да запазим народа,
да помогнем да оцелеят и тези, който са в трудно положение,
безработни, бедни, болни, възрастни,хора в неравноправно положение и мизерни заплати и пенсии, и чак след това идва естествено всичко останало.
То е на втори и трети план.
Народът е главното богатство на една държава. Има ли народ-има държава. Няма
ли народ здрав, прав, корав, който да я брани и се труди в нея, ДЪРЖАВАТА ИЗЧЕЗВА, УМИРА.
Владимир прави си че Инфраструктурата има спомагателна роля, но да речем има 5 важни точки, от които зависи икономиката да върви напред, то инфраструктурата е 1та. А ако са 2 отново 1та ще е инфраструктурата, това е конкретно за България.
Искрено се надявам да имаме нормални пътища, искрено се надявам да не боледувам.
А и още нещо, магистралите според вас не биха ли спасили достатъчно животи? За да кажем здравеопазването ни е на ниско ниво, но от както имаме магистрали, годишно умират 200 души по пътищата а не като преди по 1200? И като се има предвид, че след като се направят магистралите идва ред на други сфери, които се нуждаят от сериозна реконструкция и благодарение на добрата инфраструктура, реформите ще бъдат направени по-лесно, какво е общото отново твърдя, че инвестициите ще дойдат след добрата инфраструктура, инвестицията ще бъде, както вътрешна така и външна. Лесно ще се пътуват по 250 километра за да ходиш на работа в друг град, така от една област взимаш пари и ги харчиш в твоята, така не се ли покачва и жизнения стандарт на тази област, ама това друга дълга тема.
Та на думата. Станишев открива следните четири сериозни отсечки от магистрали.
1) 2006 год. Карнобад-Бургас - 53 км.
2) 2007 год. Оризово-Ст.Загора - 39 км.
3) 2007 год. Перник-Д.Диканя - 22 км.
4) 2007 год. Харманли-Любимец - 24 км.
Или общо 138 км, без фанфари и без нарцистични изстъпления.
Така е братя. Научете се да уважавате хората, които знаят повече от вас.
Значи това не били магистрали, а "отсечки". всяка от които е по-дълга и построена навреме без оскъпяване. А магистралката,отсечката "Люлин" дълга само 19км. и строена цели 5 год. и оскъпена с 25%, и открита с такива фанфари и с гаранция от 1 год., била истинска "магистрала". Щели били да строят нови пътни ЖП магистрали ГЕРБ и ББ.
За кога? За 2 год довършиха 12км. от"Люлин". С това темпо са под крушата. Тепърва ще се вижда какво, как и за какви пари е направено. И дали е направено по техническите и ценови стандарти на ЕС. Гафовене са на всяка крачка.
ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ НАПРАВИ. За 1/2 мандат ГЕРБ имама едно ДОВЪРШВАНЕ.
ЦЯЛАТА ПАРА, парите на бълг.анъкоплатци отидоха в свирката, в аларми и хвалби.
С малко свършена работа.
С много голи обещания и лъжи.
Загиват много по пътищата защото:
около 1/5 от шофьорските книжки са купени, карат хора без квалификация.
масовата кола е 2-ра употреба,износени, несигурни и със слаба пподръжка;
Дисциплината по пътищата слаба, кара пиян, да му се взима книжката за 2-5год;
пътищата лоши. В симеоновград загинаха 6 момчета, пиян и лош път;
и тн.
ЗНАЧИ У МОМЕНТО НЯМА ПО-ДОБЪР И ПОДГОТВЕН ЗА УПРАВНИК ОТ Д-Р БОКО ТИКВАТА. Ами да закрием държ. Бг. Щом един полу грамотен икономически и културно пожарникар, мафиот и полицай е най-доброто у момента. Колко му е. Докато такива като този грандоман не са я ликвидирали от некомпетентност и жажда за власт.
Разсъждаваш като профан. На първо място е народа. Да се запази здрав,годен и грамотен.Да се построят заводи и фабрики, за да има производство и работа, да има стоки, какво да се превозва по пътищата. И чаак след това идват магистралите. За да има река, магистрала, трябва да има поточета, пътища и стоки, които да се вливат в реката, в МАГИСТРАЛАТА. Реката не пада от небето.
Днес магистралите обслужват транзита на страни от ЕС, с Турция и близкия изток, като за нас ползата е нищожна.
Станишев, сам, без блокажите на Доган и Кобурга, както е ББ в момента, ще е 10 пъти по-добър и ефективен управляващ държавник от полицая пожарникар.
Даже всеки кадърен икономист, каквото има доста в България би се оправял с положението по-добре. Стига да има поне част от подкрепата, която имаше ББ.
Подкрепа,която се топи като снежна топка напролет.
Приоритетите са ти объркани. Жалко за теб като мислещ, ако най-доброто за нас, според теб, е този перко-треперко ББ.
Разсъждаваш мотамо като герб-активист, което е твой проблем.
Не пробутвай тези дебели лъжи и на другите.
И пак казвам Бойко дразни с поведение и многото приказки, но е 100 по-добре той от колкото некадърен комунист, даващ власт на партията курва ДПС!!!
И последно моля ти се ама много ти се моля, не пиши повече, ако ще ми предлагаш тая долна путка Станишев като по-добър от който и да е било... направи някое нормално предложение...
Бих прадпочел на мястото на С. Станишев( никак не ми допада) да е г-н Георги Стоянов Кадиев. Кадърен и сериозен мъж, с отлично образование и способен като икономист, но е избутан от Станишката, а това не е добре за столетницата и носи минуси.
Това е положението. Не съм социалист. Просто разглеждам разположението на реалните политически сили в Бг.
СДС и ДСБ са гроги. "Атака" вече джуже. НДСВ е фантом. РЗС-също. Реални сили са БСП и ГЕРБ. Като ГЕРБ запада, а БСП набира сили и става решаваща сила. ДПС е пак в изгодната позиция на фактор, от който ще зависи кой ще е на влст.
следващите 4 год.
АТОВА Е ЛОШО ЗА БГ. МНОГО ЛОШО.
Политиката не е въпрос на желание, а на компромиси и възможности.
Президента с неговото АБВ също може да играе роля, ако успее да набере достатъчно електорат и тн.
Това са играчите други няма засега.
Харесва не харесва, това е положението.
Боко Б се провали като кмет на София И сега като м-р председател. Спасението му е да яхне президнтството и прави всичко да се докопа до него. Да се пенсионира като президент. В това му е мечтата и спасение...
Да остави властта и грижите на друг, а он да си рита топка .
Някоя Гербер технократка...или технократ.
И он пак че командуе чраз ГЕРБ партията...
НА УЖКИМ.
ТОЙ Е КУКЛА НА КОНЦИ С КУКЛОВОДИ ЦРУ, МОСАД И ОЛИГАРСИ.
Поставен и назначен от тях. Знаят му слабите места,"героичните подвизи и минало" и го държат здрааво в ръце.
Една кукла на конци.