През 2009 г. един милион норвежци застават пред телевизорите, за да изгледат първото лайв шоу, в което се проследява 7-часовия преход на влак през планината. И всички казват "Wow!"
Две години по-късно друго транспортно събитие привлича още повече зрители и направо предизвика еуфория, сравнима само с раждането на тризнаци в кралското семейство.
Този път бавната телевизия излъчва 134-часова програма, отразяваща Hurtigruten - бързата круизна линия, която изминава разстоянието от 2000 км по крайбрежието на Западна Норвегия - от Берген на юг до Киркенес на 368 км отвъд Северния полярен кръг.
Предаването се превръща в национален феномен и хората се тълпят по брега в очакване круизният кораб да мине покрай тяхното селце или градче. Разбира се, няма нещо на тази планета, което да предизвика такъв фурор, и което да не привлече моментално интереса на американските капиталистически хиени.
Netflix купува правата за стрийминг и сега абонатите могат да гледат повече от 10 програми, сред които такива "занимателни" многочасови броудкастинги като лов на сьомга в открити води, горяща камина и плетене на пуловери.
И тъкмо когато човек си мисли, че по-тъпо от това може да стане, само ако някоя компания откупи правата да предава как Дуейн Джоунс-Скалата лови риба в дупка в леда и междувременно бродира гоблен, се появява Бот-Но-Йем.
За да видите още снимки и да разберето кой е Бот-Но-Йем, четете тук: https://www.webcafe.bg/lifecafe/vryava/id_1043677284/slide_3_Tolkova_tapo_che_chak_genialno